maj
2014
ALP VISUAL SYSTEM
AUTORSKIE SYSTEMY KLASY CMS
English? Yes!
Internet to nieskończona przestrzeń, po której surfują osoby, do których chcemy dotrzeć ze swoim przekazem. Trzeba to jednak zrobić w jak najodpowiedniejszy (czytaj: najskuteczniejszy) sposób. Obecnie zwykło się mawiać - ,,jeżeli nie ma cię w sieci, to być może w ogóle nie istniejesz". To, co mamy do powiedzenia, warto zaprezentować w spójny sposób, zgodny z indywidualną konwencją, dostosowaną jednak do szerokiej publiczności. Ma być to forma atrakcyjna dla oka, ale jednocześnie prosta i przystępna dla każdego. Ważna staje się także kwestia pozycjonowania - ludzie zwykli przeglądać te informacje, które są najłatwiej dla nich dostępne.
Po co tworzyć stronę WWW w języku obcym? Jest ku temu co najmniej jeden ważny powód – wszyscy funkcjonujemy i prowadzimy biznes w dobie globalizacji, gdzie Internet nie ma granic, a granice handlowe zależą od rachunku ekonomicznego. Zachodnie firmy, szukając oszczędności oraz maksymalizując zyski, decydują się na zlecenie części swojej działalności podmiotom, których zasoby ludzkie są równie dobrze wykształcone, lecz znacznie tańsze. To szansa zdobycia zleceń, a w konsekwencji - pieniędzy. Warto więc ukroić kawałek tortu, jaki serwują zagraniczni przedsiębiorcy, dla siebie. "Język angielski to dzisiaj lingua franca (język powszechny) młodego pokolenia i w mniejszym bądź większym stopniu zna go niemal każdy uczestnik rynku pracy(...). Wielu przedsiębiorców może stwierdzić, że nie aspiruje by zasięg działalności ich firm był globalny i deklaruje, że zupełnie wystarczy im obecność na rynku lokalnym, świadomie rezygnując z dostępu do rynków zbytu oferujących znacznie większe możliwości. Nie można jednak zapominać, że w związku z brakiem utrudnień granicznych, do naszego kraju napływa coraz większa rzesza cudzoziemców, którzy będąc tu na miejscu też pragną być obsłużeni przez polskie firmy. Z pewnością większość z nich wiedzę o lokalnych dostawcach czerpie z Internetu, dlatego ważne jest by móc przedstawić im ofertę w języku, który będzie dla nich zrozumiały." Żeby zaistnieć poza rynkiem krajowym konieczne wydaje się przedstawienie swojej oferty w języku, który pozwoli zagranicznemu, potencjalnemu klientowi bądź kontrahentowi odczytać naszą chęć współpracy.**
Tworzenie dla strony jej wersji językowych (najpopularniejsza pozostaje angielska wersja językowa) staje się coraz bardziej popularne. My doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego nieustannie ulepszamy tę dziedzinę naszej działalności.
Zapraszamy do współpracy!
*pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_angielski , data dostępu: 05.05.2014 r.
** "Jak pozycjonować stronę w kilku wersjach językowych", Dawid Medwediuk, Semahead; Tomasz Pietrzyk, Skrivanek, 12.02.2014 11:38 , ostatnia aktualizacja 12.02.2014 12:27, data dostępu: 05.05.2014 r.