Google Maps API dla firm?

Jakiś czas temu informowaliśmy o wykorzystaniu Google Maps API na potrzeby portalu turystycznego (turystykazarki.pl - m.in. wyznaczanie szlaków turystycznych, pokazywanie na mapie miejsc, które warto odwiedzić + możliwość filtrowania według rodzaju obiektu) oraz urzędów gmin (wybory.ogrodzieniec.pl - m.in. podział gmin na okręgi wyborcze, wyznaczanie trasy do lokalu wyborczego). Tym razem wykorzystaliśmy to wspaniałe narzędzie, jakim bez wątpienia jest Google Maps API, na potrzeby firmy Rector.

Z racji tego, że Rector działa w całym kraju, niezbędny jest podział obszaru działalności na mniejsze regiony, którymi opiekują się wyznaczeni pracownicy. I w tym momencie do akcji wkraczają mapy Google, dzięki którym można efektownie zaprezentować podział na obszary oraz w łatwy, przejrzysty sposób zaprezentować informację na temat każdego z tych obszaru np. dane kontaktowe pracownika, który odpowiada za dany region. Jednocześnie Internauta nie traci żadnej z zalet mapy Google, czyli możliwości: powiększenia danego obszaru, sprawdzenia dojazdu czy wirtualnego spaceru za pomocą tzw. Street View.

Reasumując Google Maps API idealnie nadaje się do wykorzystania na stronach WWW różnego typu i w różnym celu, a praca z tym API to czysta przyjemność. Osobiście już zacieramy ręce na myśl o kolejnym zleceniu wykorzystującym rozwiązanie firmy Google, a tymczasem zachęcamy do odwiedzin adresu http://www.rector.pl/pl/handel_i_marketing , pod którym widnieje przykład jak można wykorzystać Google Maps na stronach firmowych.